Η εταιρεία, που παράγει το γνωστό βιντεοπαιχνίδι, αποφάσισε να ικανοποιήσει τους γονείς των οποίων τα βρέφη δεν αύξησαν τον δείκτη ευφυίας παρακολουθώντας τα σχετικά DVD
ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ Το μωρό σας δεν έγινε ιδιοφυΐα, αν και παρακολουθούσε τη σειρά «Βaby Εinstein»; Η Disney σας δίνει τα λεφτά σας πίσω...
Γονείς στις ΗΠΑ απείλησαν να κινηθούν νομικώς, με ομαδική αγωγή, κατά της εταιρείας Disney επειδή τα DVD της γνωστής σειράς «Βaby Εinstein» («Βaby Μozart», «Βaby Galileo» και «Βaby Shakespeare») για βρέφη κάτω των δύο ετών δεν λειτούργησαν ως εκπαιδευτικά βοηθήματα, όπως ρητώς έλεγαν οι διαφημίσεις.
Κατόπιν τούτου η Disney αποφάσισε να δώσει αποζημίωση σε όσους αγόρασαν τα DVD: μπορούν είτε να πάρουν πίσω τα χρήματά τους είτε να πάρουν άλλα προϊόντα της σειράς, που αποφέρει στην εταιρεία 200 εκατ. ευρώ τον χρόνο μόνο στον αγγλόφωνο κόσμο.
Στις ΗΠΑ, ένα στα τρία μωρά ηλικίας 6 μηνών- 2 ετών έχει δει κάποιο από τα DVD της σειράς «Βaby Εinstein». «Η πολυεθνική με τη μεγαλύτερη παρουσία στη φαντασία των μικρών παιδιών κάνει στροφή. Στην ουσία ομολογεί ότι η εικονική πραγματικότητα δεν μπορεί να ανταγωνιστεί την αξία της πραγματικής ζωής. Κανένα ηλεκτρονικό μέσο δεν μπορεί να αντικαταστήσει μια μητέρα και έναν πατέρα που μιλάνε με το παιδί τους» λέει ο βρετανός ψυχολόγος Αρικ Σίγκμαν.
Με απλές παραγωγές με μουσική, κούκλες, έντονα χρώματα και ελάχιστες λέξεις, η Disney σημείωνε τεράστια επιτυχία στα λεγόμενα «Βaby Μedia» μονοπωλώντας με τα προϊόντα της το 90% αυτής της αγοράς. Οι καταγγέλλοντες λένε ότι η εταιρεία «εξαργύρωνε» την αγωνία κάποιων γονιών που θέλουν τα δικά τους παιδιά να υπερτερούν των άλλων και να διαθέτουν «εφόδια» για να «ξεχωρίσουν» από την πλέον τρυφερή ηλικία. Αλλά, όπως αποκάλυψε πρόσφατη έρευνα του Πανεπιστημίου της Ουάσιγκτον, οι υποσχέσεις της Disney για την ανάπτυξη της ευφυΐας των μικρών καταναλωτών ήταν μάλλον φρούδες. Φαίνεται μάλιστα ότι τα «εκπαιδευτικά» προγράμματα της σειράς «Βaby Εinstein» έχουν το εντελώς αντίθετο αποτέλεσμα, διότι λόγω της παθητικότητας στην οποία βυθίζουν τα παιδιά, καθυστερούν αντί να επιταχύνουν τη διανοητική τους ανάπτυξη.
Τα πορίσματα της έρευνας δικαιώνουν μια οργάνωση παιδαγωγών και γονέων που συμμετέχει ενεργά εδώ και χρόνια στην εκστρατεία «Campaign for a Commercial-Free Childhood» («Εκστρατεία για μια Παιδική Ηλικία μακριά από τον καταναλωτισμό»). «Εστω και με αυτή την ελάχιστη αποζημίωση, η Disney αναγνωρίζει ότι τέτοια βίντεο για μωρά δεν έχουν καμίαπαιδαγωγική αξία» είπε η Σούζαν Λιν, ψυχολόγος και μέλος της εκστρατείας. Το 2006, κατέφυγε στην Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου και κατάφερε να αποσυρθεί ο όρος «εκπαιδευτικός» από τις διαφημίσεις των DVD της Disney. Αυτή είναι η οργάνωση που αποτάθηκε σε δικηγόρους εξειδικευμένους σε ζητήματα δημόσιας υγείας, οι οποίοι απείλησαν την εταιρεία με ομαδική αγωγή για «παραπλανητικές διαφημίσεις». ? ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
Τo «Βaby Εinstein» της Disney είναι βιντεοπαιχνίδι για παιδιά ηλικίας ως δύο ετών.
? Ο ΣΤΟΧΟΣ
Η διαφήμιση βεβαίωνε ότι το βίντεο είναι εκπαιδευτικό εργαλείο για έξυπνα μωρά.
? ΟΙ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΕΣ
Παιδίατροι λένε ότι παιδιά κάτω των δύο ετών δεν πρέπει να βλέπουν καθόλου τηλεόραση.
Η τηλεόραση βλάπτει την ανάπτυξη των νηπίων
ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ
Τ α αποτελέσματα ανεξάρτητων επιστημονικών ερευνών σε πανεπιστήμια των ΗΠΑ και της Αυστραλίας είναι κατηγορηματικά: η τηλεόραση βλάπτει σοβαρά τη διανοητική ανάπτυξη όλων των νηπίων ηλικίας κάτω των δύο ετών. Επιπλέον, η κυβέρνηση της Αυστραλίας εξέδωσε προσφάτως κατευθυντήριες οδηγίες προς τους γονείς, σύμφωνα με τις οποίες τα παιδιά κάτω των 24 μηνών δεν θα πρέπει να παρακολουθούν καθόλου τηλεόραση. «Ο χρόνος που περνούν τα παιδιά μπροστά στην οθόνη μπορεί να μειώσει τον χρόνο που έχουν για ενεργητικό παιχνίδικαι για κοινωνικές επαφές με τους γύρω τους. Η τηλεθέαση σε αυτή την ηλικία παρεμποδίζει την ανάπτυξη των γλωσσικών ικανοτήτων. Ενδέχεται επίσης να επηρεάσει την ανάπτυξη πλήρους εύρους των κινήσεων του ματιού και να μειώσει το χρονικό διάστημα συγκέντρωσης της προσοχής των παιδιών » γράφουν οι οδηγίες. Οι επιστήμονες λένε ότι τα παιδιά ηλικίας από δύο ως πέντε ετών μπορούν να περνούν με ασφάλεια μόλις μία ώρα την ημέρα μπροστά στη μικρή οθόνη. Οπως απέδειξε έρευνα του Πανεπιστημίου της Ουάσιγκτον, ακόμη και αν ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα θεωρείται εκπαιδευτικό, για καθεμία ώρα τηλεθέασης την ημέρα τα βρέφη ηλικίας από οκτώ ως 16 μηνών αντιλαμβάνονται κατά μέσον όρο έξι-οκτώ λέξεις λιγότερες σε σύγκριση με τα βρέφη που δεν παρακολουθούν τόση ώρα τηλεόραση.
Φαίνεται ότι εκείνο που καθυστερεί τη διανοητική ανάπτυξη των νηπίων είναι η πολύωρη αδράνεια και η παθητικότητα. Συνεπώς, ακόμη και η ανάγνωση βιβλίων σε βρέφη ή η ενασχόλησή τους με παζλ, δραστηριότητες που παραδοσιακώς θεωρούνται ότι προάγουν την ευφυΐα ή την παρατηρητικότητα των παιδιών, θα πρέπει να περιορίζονται σε πολύ μικρά χρονικά διαστήματα ημερησίως.
Αρχική σελίδα
0 αναγνώστες άφησαν σχόλιο:
Δημοσίευση σχολίου
Πείτε μας την γνώμη σας για την ανάρτηση αυτή .