Με μια αιφνιδιαστική κίνηση το Ελληνικό Υπουργείο των Εξωτερικών ανακοίνωσε την επίτευξη συμφωνίας με την Τουρκία για την επαναχάραξη των αεροδιαδρόμων της πολιτικής αεροπορίας πάνω από το Αιγαίο. Η φαινομενικά αθώα αυτή συμφωνία ανατρέπει δεδομένα και αποτελεί την δεύτερη μεγάλη ελληνική υποχώρηση σχετικά με το καθεστώς του Αιγαίου μετά τα Ίμια.
Στις 9 Ιουνίου 2003, ένα Boeing 717 της Ολυμπιακής Αεροπορίας, ταξιδεύει από Αθήνα για Κωνσταντινούπολη. Ξαφνικά, στις 8.48, 29 χλμ. ΒΔ των Ψαρών, και πετώντας στα 29.000 πόδια το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης του αεροπλάνου ειδοποιεί τον πιλότο για την παρουσία άλλου αεροσκάφους σε κοντινή απόσταση. Σχεδόν ταυτόχρονα εμφανίζονται και τα τουρκικά μαχητικά που περνάνε σε απόσταση δύο περίπου μιλίων από το αεροσκάφος καθώς είχαν αναχαιτιστεί λίγο νωρίτερα από ελληνικά αεροσκάφη".