Φίλοι αναγνώστες .Βρίσκεστε σ΄αυτό το ιστολόγιο με δική σας ευθύνη . Ενδεχομένως κάτι που θα διαβάσετε εδώ μπορεί να το θεωρήσετε ύβρη ή να σας θίξει ή να σας προσβάλλει . Θα πρέπει να γνωρίσετε πως δεν έχουμε καμία τέτοια πρόθεση . Έχοντας λοιπόν αυτό υπ΄όψιν οι επιλογές σας είναι δύο : α) ή να φύγετε απ΄το ιστολόγιο αυτό , διακόπτοντας την ανάγνωσή του ,ώστε να αποφύγετε πιθανή προσβολή των ηθικών , θρησκευτικών ή άλλων αξιών σας , ή β) να παραμείνετε αποδεχόμενοι πως ότι και να διαβάσετε δεν θα σας προσβάλλει καθ΄ οιονδήποτε τρόπο . Εμείς απ΄την μεριά μας θα προσπαθήσουμε να διαφυλάξουμε και να προβάλουμε τις πραγματικές ανθρώπινες αξίες , έχοντας πάντα ως γνώμονα την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και την αλήθεια . Αν παρ΄όλα αυτά υπάρξει κάποιο πρόβλημα , επικοινωνήστε μαζί μας στο γνωστό e-mail . Καλή συνέχεια .
Ο Πόντιος ήρωας της κατοχής ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΥΚΙΔΗΣ (27 Απριλίου 1941)
Μια εξαιρετική ανάρτηση από το ιστολόγιο Τέρα Άμου- θερμά συγχαρητήρια και στον δημιουργό της ταινίας!
Εικόνα από:www.tgbnews.com
Ένας μισοξεχασμένος ήρωας, ένας ήρωας που ποτέ δεν θα αναφέρουν τα σχολικά βιβλία. Ο πρώτος που θυσίασε τη ζωή του αρνούμενος να δεχτεί την βεβήλωση του ιερού μας συμβόλου, της Γαλανόλευκης. Σκίτσα αν ψάξετε για τον Κωνσταντίνο Κουκκίδη δεν θα βρείτε παρά ένα μόνο αυτό εδώ:
και όπως θα διαπιστώσατε, σε πολύ χαμηλή ανάλυση, το οποίο απεικονίζει τη στιγμή που ο ήρωας, τυλιγμένος με τη σημαία πέφτει από τον βράχο της Ακροπόλεως. Έψαξα πολύ στο δικό μου αρχείο παλαιών περιοδικών και βρήκα δυο σκίτσα, τα οποία και σάρωσα στα 600dpi, ώστε να μπορούν να διακοσμήσουν τα δύο φύλλα που ετοίμασα για την εμβόλιμη διδασκαλία που σκοπεύω να κάνω μέσα στην επόμενη βδομάδα.
Επειδή τα σχολικά βιβλία ασχολούνται με το ζωικό βασίλειο περισσότερο παρά με την προβολή αξιών, κείμενα ως επί το πλείστον η-λήθια (εκ της “λήθης”) και αποχρωματισμένα, είναι μια καλή ευκαιρία για όποιον ακόμη έχει διάθεση και μεράκι να μιλήσει για πράγματα που το σύστημα έχει στείλει στο πυρ το εξότερον ως μη συγχρωτιζόμενα προς την πολιτική ορθότητα της σημερινής Νεοταξικής Κατοχής.
Με χαρά ανακάλυψα πως στο διαδίκτυο κυκλοφορεί ένα μικρό, εξαιρετικό φιλμάκι από τον σκηνοθέτη Αντώνη Σωτηρόπουλο. Το πήρα, προσέθεσα τον εθνικό ύμνο και μερικές φωτογραφίες, φροντίζοντας να αναφέρω στο τέλος το όνομα του σκηνοθέτη. Το βίντεο βρίσκεται στο τέλος της εγγραφής.
τα σκίτσα με τα οποία στόλισα τις σελίδες μου. Απολαύστε τα σε πολύ καλή ανάλυση. Τα έχω μέχρι και σε 4,99 MB για όποιον συνάδελφο θα ήθελε να τα έχει.
Ένα μήνυμα στο nikos74tera@pathfinder.gr αρκεί.
και επανάληψη στην κατακτηθείσα μέχρι τη δεδομένη στιγμή γνώση. Για να μην ξεχνιόμαστε! χεχχεεε
Αυτό το σκατάκι Ο Τσίπρας δεν δείχνει κανένα σεβασμό στην ανάκρουση του εθνικού ύμνου της Γαλλίας .
Άνοιξε τα πόδια σαν την πουτάνα , σταύρωσε τα χέρια σαν ποντικομαμή και κοιτάζει ψηλά κάποιο ... πουλί την ώρα που ο Όλαντ και ο Καμμένος είναι σε θέση προσοχής .
Και οι Γάλλοι με την ... "παροιμιώδη" ευγένειά τους πήραν στο ψιλό τον πρωθυπουργό λέγοντας πως : «ο Έλληνας πρωθυπουργός που δεν μιλάει γαλλικά , κοίταζε τον ουρανό και τα παπούτσια του» (εφημερίδα Liberation).
Γιατί το Isis κάνει κομμάτια τα μεγαλύτερα έργα τέχνης της αρχαίας ιστορίας στη Συρία και το Ιράκ; Η αρχαιολόγος Joanne Farchakh εξηγεί, στον Robert Fisk, ότι το Isis πωλεί τα αγάλματα και τις τοιχογραφίες που ζητούν διεθνείς έμποροι. Παίρνει τα χρήματα, παραδίδει τις αρχαιότητες και ανατινάζει τους ναούς και τα κτίρια για να αποκρύψει τις αποδείξεις για τις λεηλασίες. «Οι αρχαιότητες από την Παλμύρα είναι ήδη προς πώληση στο Λονδίνο» αναφέρει η Γαλλο-Λιβανέζα αρχαιολόγος. «Υπάρχουν αντικείμενα από τη Συρία και το Ιράκ που έχει κλέψει το Isis και βρίσκονται ήδη στην Ευρώπη. Δεν είναι πλέον στην Τουρκία, όπου έφτασαν την πρώτη φορά, έχουν φύγει εδώ και πολύ καιρό. Αυτή η καταστροφή κρύβει το εισόδημα του Isis που πουλά αυτά τα πράγματα ΠΡΙΝ από την καταστροφή των ναών όπου βρίσκονταν. Υπάρχει κάτι ανεκτίμητο στο να πουλάνε και, στη συνέχεια, να καταστρέφουν την περιοχή και η καταστροφή έχει ως στόχο να κρύψει το επίπεδο της κλοπής. Καταστρέφουν τα αποδεικτικά στοιχεία. Έτσι, κανείς δεν ξέρει τι έχουν πάρει και τι είχε καταστραφεί». Η Farchakh έχει εργαστεί επί χρόνια στις αρχαίες πόλεις της Μέσης Ανατολής, εξετάζοντας τους λεηλατημένους αρχαιολογικούς χώρους στη Σαμάρα στο Ιράκ – απ’ όπου ο «πολιτισμός» υποτίθεται ότι άρχισε – μετά την εισβολή των ΗΠΑ το 2003. Έχει καταγράψει τη μεγάλη καταστροφή των υπαίθριων αγορών και των τζαμιών στο Χλάπι και τη Χομς της Συρίας από το 2011. Πράγματι, η μελέτη των χαμένων αρχαιοτήτων στον κόσμο μερικές φορές ισοδυναμεί με πάθος γι’ αυτή τη γυναίκα, που περιγράφει τη δουλειά της ως «μελέτη της καταστροφής των αρχαιοτήτων στον πόλεμο». Κατά τα τελευταία 14 χρόνια, έχει δει πολλές αρχαιολογικές βεβηλώσεις που τροφοδοτούν το πάθος της για μία τόσο θλιβερή καριέρα. Σε πολιτικό επίπεδο, η Farchakh προσδιορίζει κάτι ιδιαίτερα έξυπνο στην πολιτική του Isis. Έχει μάθει από τα λάθη της. Όταν ξεκίνησε τις αρχαιολογικές καταστροφές στο Ιράκ και τη Συρία, ξεκίνησε με σφυριά, μεγάλες μηχανές, καταστρέφοντας τα πάντα γρήγορα ενώ κινηματογραφούσε. Όλοι οι άνθρωποι που χρησιμοποιούσε γι’ αυτό ήταν ντυμένοι σαν να ήταν στην εποχή του Προφήτη. Ανατίναξε την Νιμρούντ σε μία ημέρα. Αλλά αυτό έδωσε μόνο 20 δευτερόλεπτα βίντεο. Δεν ξέρω πόσο αυτό το μικρό κομμάτι ταινίας θα μπορούσε να τραβήξει την προσοχή των ανθρώπων. Αλλά τώρα δεν ισχυρίζονται καν πλέον ότι καταστρέφουν έναν χώρο. Οι ομάδες για τα ανθρώπινα δικαιώματα και ο ΟΗΕ το λέει αυτό. Κατ ‘αρχάς, οι άνθρωποι αναφέρουν ότι ακούν “εκρήξεις”. Ο πλανήτης έχει στη συνέχεια το υλικό που κυκλοφορούν σύμφωνα με το δικό τους πρόγραμμα». Για το λόγο αυτό, υποστηρίζει η Farchakh, το Isis δεν κατέστρεψε όλη την Παλμύρα σε ένα βίντεο. Ξεκίνησε με τις εκτελέσεις (Σύρων στρατιωτών) στο ρωμαϊκό θέατρο. Στη συνέχεια, παρουσίασε τις εκρηκτικές ύλες να έχουν συνδεθεί με τις ρωμαϊκές κολόνες. Μετά αποκεφάλισε τον συνταξιούχο διευθυντή αρχαιοτήτων, αλ-Ασάαντ. Και μετά ανατίναξε τον ναό του Βάαλ. «Και τότε όλοι αναφώνησαν: Ω, όχι – ποιο θα είναι το επόμενο βήμα; Θα είναι ο ναός Μπελ!. Κι έτσι έγινε. Ανατίναξε τον ναό Μπελ. Ποιο είναι λοιπόν το επόμενο βήμα και πάλι; Θα υπάρξει μεγαλύτερη καταστροφή στην Παλμύρα. Θα το προγραμματίσουν διαφορετικά. Στη συνέχεια θα προχωρήσουν στο μεγάλο ρωμαϊκό θέατρο, μετά στην αγορά Αγορά (την περίφημη αυλή που περιβάλλεται από πυλώνες) – έχουν μια ολόκληρη πόλη να καταστρέψουν. Και αποφάσισαν να το κάνουν με την ησυχία τους». Όσο περισσότερο διαρκεί η καταστροφή, τόσο υψηλότερα ανεβαίνουν οι τιμές στις διεθνείς αγορές αρχαιοτήτων. Το Isis είναι στην επιχείρηση αρχαιοτήτων και διαχειρίζεται τον κόσμο στα δράματα της καταστροφής. Δεν υπάρχουν ιστορίες σχετικά με τα μέσα ενημέρωσης, χωρίς ένα ‘γεγονός’. Πρώτον, το Daesh έδωσε στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, αίμα. Στη συνέχεια, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης αποφάσισαν να μην παρουσιάσουν περισσότερο αίμα. Γι ‘αυτό τους έδωσαν τις αρχαιότητες. Όταν δεν περνάει κι αυτό, θα τους δώσουν γυναίκες και μετά παιδιά. Το Isis, όπως φαίνεται, χρησιμοποιεί την αρχαιολογία και την ιστορία. Σε κάθε πολιτική κρίση, μια ομάδα ή ένας δικτάτορας μπορεί να εδραιώσει την εξουσία του σε ιστορικά στοιχεία. Ο Σάχης χρησιμοποίησε τα ερείπια της Περσέπολης για να παραποιήσει την ιστορία της οικογένειάς του. Ο Σαντάμ Χουσεΐν έβαλε τα θεμέλιά του στα τούβλα της Βαβυλώνας. Το Isis αποφάσισε να αλλάξει αυτή την ιδέα. Αντί να εδραιώσει την εξουσία του στα αρχαιολογικά αντικείμενα, την εδραιώνει στην καταστροφή αρχαιοτήτων, αντιστρέφοντας την συνήθη μέθοδο. Δεν θα υπάρξει ένα ‘πριν’ στην ιστορία. Έτσι, δεν θα υπάρξει μετά. Λένε: Υπάρχουμε μόνο εμείς’. Οι άνθρωποι της Παλμύρας μπορούν να συγκρίνουν το ‘πριν’ και το ‘μετά’ τώρα, αλλά σε 10 χρόνια δεν θα είναι σε θέση να το κάνουν. Γιατί τότε κανείς δεν θα έχει μείνει για να θυμάται. Δεν θα υπάρχει καμία μνήμη.Όσο για τους ρωμαϊκούς θεούς, ο Βάαλ δεν λατρευόταν στο ναό του για 2000 χρόνια. Αλλά είχε αξία. Η Farchakh λέει: Κάθε αρχαιότητα της Παλμύρας που ξεπουλά το Isis είναι ανεκτίμητη. Λαμβάνει δισεκατομμύρια δολάρια. Η αγορά είναι εκεί: θα πάρει ό,τι προσφέρεται και θα πληρώσει όσα να ‘ναι για αυτό. Το Daesh κερδίζει σε κάθε βήμα που κάνει, σε κάθε καταστροφή». Καταστρέφοντας την Ιστορία. Το Ισλαμικό Κράτος έχει εξαπολύσει στοχευμένα μια εκστρατεία καταστροφής των αρχαιοτήτων στο Ιράκ και στη Συρία κατεδαφίζοντας, βεβηλώνοντας και λεηλατώντας τους σημαντικότατους αρχαιολογικούς χώρους. Φωτογραφίες και βίντεο τζιχαντιστών να συνθλίβουν αγάλματα και άλλα αρχαιολογικά αντικείμενα με βαριοπούλες και ηλεκτρικά πριόνια σε μουσεία και να ισοπεδώνουν με μπουλντόζες πανάρχαιες ασσυριακές πόλεις σοκάρουν. Είναι ένας πόλεμος κατά της Ιστορίας και του πολιτισμού. Είναι ένας πόλεμος εικόνων και εντυπώσεων. Και εξαπολύεται σε τέτοια κλίμακα και με τέτοια ένταση που θεωρείται χωρίς προηγούμενο στη σύγχρονη Ιστορία. Ανήμερα το Πάσχα των καθολικών οι μαχητές του Ισλαμικού Κράτους ανατίναξαν την εκκλησία της Παρθένου Μαρίας στο εμπόλεμο ασσυριακό χωριό Τελ Νάσρι, τοποθετώντας εκρηκτικά στο εσωτερικό της. Επρόκειτο για μόνο μία από τις εκατοντάδες επιθέσεις που έχουν διεξαγάγει ενάντια σε χώρους λατρείας χριστιανών, σιιτών και σούφι, αλλά και σε αρχαιολογικούς χώρους. Οι τζιχαντιστές χρησιμοποιούν την τελευταία τεχνολογία για να δείξουν σε όλους την περιφρόνησή τους προς τη Δύση, για να δείξουν τις βάρβαρες δολοφονίες όχι μόνο των χριστιανών και των Γεζίντι, αλλά και των άλλων μουσουλμάνων που δεν ανήκουν στο δικό τους είδος. Δεν τους ενδιαφέρει το ότι εμείς αντιδρούμε στην καταστροφή που προκαλούν, στην πραγματικότητα δοξάζονται για τη δυσφορία που μας προκαλούν» είπε ο Μακ Γκουάιρ Γκίμπσον, καθηγητής Αρχαιολογίας της Μεσοποταμίας στο Πανεπιστήμιο του Σικάγο στις ΗΠΑ. Η ιρακινή αρχαιολόγος Λάμια αλ Γκαϊλάνι είπε: Το Ισλαμικό Κράτος απαγορεύει τη λατρεία ειδώλων, έτσι όλα τα αγάλματα, οι εικόνες, κάθε είδος τέχνης θεωρείται ειδωλολατρικό και πρέπει να καταστραφεί. Με την καταστροφή των αρχαιοτήτων στο μουσείο της Μοσούλης και των αρχαίων πόλεων της Νινευή, της Νιμρούντ και της Χάτρα δείχνουν στους υποστηρικτές τους ότι είναι αληθινοί μουσουλμάνοι. Πολλά αρχαία αντικείμενα από το Ιράν και τη Συρία πωλούνται στη μαύρη αγορά, χρηματοδοτώντας το Ισλαμικό Κράτος. Αν και οι τζιχαντιστές του ISIS δεν πωλούν οι ίδιοι τις αρχαιότητες στη μαύρη αγορά, εκμεταλλεύονται ένα περίπλοκο εγκληματικό δίκτυο που προωθεί τα αντικείμενα σε πλούσιες χώρες της Δύσης. Το Ισλαμικό Κράτος συλλέγει φόρους για τις αρχαιότητες από λαθρεμπόρους που στέλνουν τα αντικείμενα στις διεθνείς αγορές, εκτός Συρίας και Ιράκ. Πρόκειται για επί μακρόν εδραιωμένα δίκτυα που περιλαμβάνουν ανθρώπους οι οποίοι κάνουν τις εκσκαφές, τους μεσάζοντες που τα παραδίδουν σε εμπόρους στον Λίβανο, στον Περσικό Κόλπο, στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ και αλλού και τους τελικούς αποδέκτες, τους ακόρεστους αγοραστές που δεν ενδιαφέρονται για το γεγονός ότι ολόκληροι αρχαιολογικοί χώροι καταστρέφονται, όσο αυτοί έχουν κάτι παλαιό και πολύτιμο για να βάλουν στο σπίτι τους, που τελικά το πωλούν ή το κάνουν δωρεά σε κάποιο μουσείο για μια μεγάλη φοροαπαλλαγή ή για να καθαρίσουν την εγκληματική τους δραστηριότητα, με κάποια αίθουσα μουσείου να παίρνει το όνομά τους. Οπως εξήγησε ο καθηγητής Γκίμπσον. Το Ισλαμικό Κράτος απευθύνεται στα εξής τρία ακροατήρια: Πρώτον, επιδιώκει να συσπειρώσει τους υποστηρικτές του στη Μέση Ανατολή και στο εξωτερικό, δείχνοντάς τους ότι η οργάνωση με επιτυχία αναπαριστά τα εικονοκλαστικά έθιμα που αποδίδονται σε ορισμένες παραδόσεις στον προφήτη Μωάμεθ. Δεύτερον, απευθύνεται στους ανθρώπους στο Ιράκ και στη Συρία. Ο Σαντάμ Χουσεΐν και οι Ασαντ, σε μια προσπάθεια να δημιουργήσουν ένα είδος εθνικής ταυτότητας που θα διαπερνούσε τις θρησκείες, τις σέκτες και τις εθνοτικές ομάδες, υπογράμμιζαν τη σημαντικότητα των προϊσλαμικών πολιτισμών που κάποτε ήκμαζαν και στις δύο χώρες. Το Ισλαμικό Κράτος αντιτίθεται σθεναρά στην ιδέα των εθνών-κρατών της Μέσης Ανατολής που έχουν οικοδομηθεί επάνω σε τέτοιες παραδόσεις. Τρίτον, το Ισλαμικό Κράτος προσπαθεί να προκαλέσει ζημιά στη Δύση, η οποία θεωρεί τη Μεσοποταμία ως μία από τις ρίζες του πολιτισμού της. Οσο το Ισλαμικό Κράτος ελέγχει μεγάλα τμήματα της Συρίας και του Ιράκ, λίγα μπορούν να γίνουν για να αποτραπεί μεγαλύτερη ζημιά. Μια καλύτερη αστυνόμευση των τουρκικών συνόρων μπορεί να φέρει κάποια αποτελέσματα. Είναι επίσης επιτακτικό να συγκεντρώνονται πληροφορίες για την καταστροφή που συντελείται. Και πρέπει να κάνουμε ό,τι μπορούμε προκειμένου να υποστηρίξουμε τους ιρακινούς και σύρους αρχαιολόγους και ιστορικούς. Αυτών η δουλειά θα έχει τη μεγαλύτερη σημασία όταν το Ισλαμικό Κράτος θα έχει φύγει. Το Ισλαμικό Κράτος με επιδεικτικό τρόπο σπάει τα ταμπού και αψηφά τις δυτικές αξίες, κάτι που σημαίνει ότι επίσημες δηλώσεις που καταδικάζουν τις βάρβαρες πράξεις τους θα προκαλεί τους υποστηρικτές της οργάνωσης να εντείνουν την καταστροφική δράση τους. Οπως ανέφερε ο καθηγητής Ασσυριολογίας Εκαρτ Φραμ Εκρηκτικά εναντίον Βούδα Τον Μάρτιο του 2001 οι Ταλιμπάν διέταξαν την καταστροφή των δύο κολοσσιαίων αγαλμάτων του Βούδα της κοιλάδας Μπαμιγιάν στο Αφγανιστάν. Οι όρθιοι Βούδες ήταν σκαλισμένοι στον βράχο, στην πλαγιά ενός γκρεμού στην περιοχή Χαζαρατζάτ, βορειοδυτικά της Καμπούλ, σε υψόμετρο 2.500 μέτρων. Κατασκευασμένα τον 6ο αιώνα μ.κ.ε. τα αγάλματα – χαρακτηριστικά της τέχνης της Γκαντάρα – χαρακτηρίστηκαν ειδωλολατρικά και καταστράφηκαν μέσα σε ένα απόγευμα από τους Ταλιμπάν, που τα ανατίναξαν τοποθετώντας εκρηκτικά στη βάση τους. Bανδαλισμοί από το παρελθόν Τον Απρίλιο του 1926 ο σαουδάραβας βασιλιάς Ιμπν Σαούντ κατέστρεψε τα μαυσωλεία στο νεκροταφείο Αλ Μπακί στη Μεδίνα, λίγο αφότου κατέλαβε την πόλη. Στο νεκροταφείο, που χρονολογείται από τον 7ο αιώνα μ.κ.ε. εκτιμάται ότι είχαν ενταφιαστεί συγγενείς του προφήτη Μωάμεθ. Την ίδια χρονιά κατέστρεψε επίσης τα μνήματα ιερών προσώπων στο νεκροταφείο της Μέκκα, όπου είχαν θαφτεί η πρώτη σύζυγος του Μωάμεθ, Χαντίτζα, ο παππούς του και άλλοι συγγενείς του, παρά τις αντιδράσεις που ξέσπασαν στην ισλαμική κοινότητα. Κατά παραγγελία των αρχαιοκαπήλων Τους μήνες που ακολούθησαν την αμερικανική εισβολή στο Ιράκ το 2003 περισσότερα από 15.000 εκθέματα έκαναν φτερά από το Εθνικό Μουσείο του Ιράκ από λαφυραγωγούς που κατάφεραν να εισβάλουν σε αυτό, παρά τα μέτρα που υποτίθεται ότι είχαν ληφθεί για την προστασία του πριν από τον πόλεμο. Περίπου 5.000 κλεμμένες αρχαιότητες, που είχαν διασκορπιστεί σε Ιορδανία, Ελβετία, Γαλλία και ΗΠΑ, επιστράφηκαν στο μουσείο αργότερα. Σύμφωνα με πληροφορίες, πολλά από τα αντικείμενα ήταν «παραγγελίες» αρχαιοκαπήλων. Το μουσείο άνοιξε και πάλι τον περασμένο Φεβρουάριο. Εκεί υπήρχαν οι 20.000 ταμπλέτες σφηνοειδούς γραφής που περιελάμβαναν την αληθινή ιστορία της ανθρωπότητος, δηλαδή το ΠΩΣ και ΠΟΙΟΙ μας έφτιαξαν και φυσικά κατέληξαν στα υπόγεια του Smithsonian. Δεν υπάρχει πλέον τρόπος οι άνθρωποι να μάθουν -με αρχαιολογικά ευρήματα- την αληθινή καταγωγή τους και μπορούν πλέον να τους μιλάνε για Θεό και όλες τις παρεμφερείς γραφικές ηλιθιότητες. Άλλωστε σε ανθρώπινα ζώα απευθύνονται δεν είναι δύσκολο να τα κοροϊδέψει το πλέον ασήμαντο ον, στην τροφική κλίματα. Οι ΘΕΟΙ που κατασκεύασαν το ανθρώπινο ζώο, τρέφονται από αυτό και το εκτιμούν τόσο, όσο εκτιμά αυτό, τις αγελάδες που το ταϊζουν. Από τις υπάρχουσες μεταφρασμένες σφηνοειδείς ταμπλέτες, μελέτησε ο Zecharia Sitchin [εικ. κάτω] και έγραψε τα βιβλία του, τις υπόλοιπες και πιο σημαντικές φρόντισαν να τις εξαφανίσουν. Αναζήτησε τα και μελέτησε τα βιβλία του, όσο υπάρχουν, αν θέλεις να πάψεις, έστω και λίγο, να ανήκεις στην φυλή των ζώων. Προφανέστατα οι Δυτικοί σύμμαχοι του ΝΑΤΟ, δεν πρόκειται να μπουν μέσα με τις βόμβες τους και να ισοπεδώσουν το ΙSIS όπως έκαναν με την Γιουγκοσλαβία, γιατί από την διατήρησή του φαίνεται ότι κερδίζουν περισσότερα. Άλλωστε οι Δυτικοί σύμμαχοι του ΝΑΤΟ το συντηρούν πλουσιοπάροχα αφού εξυπηρετεί τα μακροπρόθεσμα σχέδια τους. Αυτό έχει αναλυθεί σε άλλο άρθρο. Καταλαβαίνεις υποψιασμένε αναγνώστη την μεταφυσική πλευρά του θέματος, πίσω από την εκτρωματική ISIS … ΑΝ ΑΝΤΕΧΕΙΣ, γιατί ως γνωστόν η ΓΝΩΣΗ είναι για τους λίγους, τους δυνατούς, όπως και κάθε άξιο λόγου θέμα, γεγονός ή κατάσταση. πηγή
Με την εφημερίδα «Αυγή» τα έχει βάλει ο πρώην τσάρος της οικονομίας Γιάννης Βαρουφάκης. Από τη Μαδρίτη όπου βρίσκεται διαμαρτυρήθηκε για το δημοσίευμα που τον παρουσίαζε ότι αμείβεται με 55.000 ευρώ για κάθε ομιλία που κάνει.
«Ως τώρα από τότε που έφυγα από την κυβέρνηση έχω κάνει 10 ομιλίες και 30 διαλέξεις. Και εισέπραξα για όλες περί τα 1.100 ευρώ. Ούτε τα ταξί μου δεν πληρώνουν. Τι είναι αυτά που έγραψαν ότι παίρνω για κάθε ομιλία μου 55.000 ευρώ...», ανέφερε σύμφωνα με καθημερινή εφημερίδα.
Σύμφωνα με τα όσα είχε αναφέρει προ ημερών η Αυγή, η οποία αναπαράγει σχετικό ρεπορτάζ της γαλλικής κρατικής τηλεόρασης, ο Έλληνας πρώην υπουργός ζητά αμοιβή 55.000 ευρώ για κάθε διάλεξή του στο εξωτερικό.
Ένα φιλόδοξο σχέδιο για την ίδρυση και λειτουργία Σχολής για τον Αρχαίο Ελληνικό Αθλητισμό, μοναδική του είδους παγκοσμίως, υλοποιεί στην αρχαία Νεμέα ο Σύλλογος για την Αναβίωση των Νεμέων Αγώνων. Στη εν λόγω σχολή, σπουδαστές όλων των ηλικιών –και από όλον τον κόσμο- θα διδάσκονται τις πρακτικές και τη φιλοσοφία του αθλητισμού στην αρχαία Ελλάδα.
Η σχολή θα λειτουργήσει κοντά στο χώρο των αρχαίων Νεμέων αγώνων, σε δύο κτίρια που θα είναι πιστά αντίγραφα αυτών του 4ου αιώνα πχ, που θεμέλια τους έφερε στο φως η αρχαιολογική σκαπάνη του καθηγητή του πανεπιστημίου Μπέρκλεϊ των ΗΠΑ κ.Στέφανου Μίλλερ που έχει αφιερώσει τη ζωή του για την ανάδειξη της αρχαίας Νεμέας. Τα οικήματα θα διαθέτουν χώρους για διδασκαλία και άθληση, αλλά και για τη διαμονή των επισκεπτών. Στην αρχαιότητα το μεγαλύτερο κτίριο (διαστάσεων 20 μ. Χ 85 μ.) λειτουργούσε ως ξενώνα για τους αθλητές που λάμβαναν μέρος στους αγώνες, ενώ το μικρότερο οίκημα (20μ μ. Χ 35 μ.) στέγαζε χώρους για σωματική άσκηση (γυμναστήριο) και το λουτρό.
Ο Σύλλογος για την Αναβίωση των Νεμέων Αγώνων, φιλοδοξεί να αναδημιουργήσει τις αρχαίες αυτές αθλητικές εγκαταστάσεις ώστε να στεγάσουν τη νέα Σχολή Αρχαίου Αθλητικού Αθλητισμού. Ο χώρος ήδη έχει επιλεγεί και βρίσκεται έξω ακριβώς από την προστατευόμενη αρχαιολογική ζώνη της αρχαίας Νεμέας, πολύ κοντά στον αρχαιολογικό χώρο και το στάδιο. Στο βίντεο που ακολουθεί, παρουσιάζονται ο Ξενώνας και το Λουτρό, όπως ήταν στην αρχαιότητα,
6η ΝΕΜΕΑΔΑ (10-12 Ιουνίου 2016)
Την περασμένη Τετάρτη, σε μια σεμνή τελετή στην αίθουσα της Εν Αθήναις Αρχαιολογικής Εταιρείας, ο Σύλλογος για την Αναβίωση των Νεμέων Αγώνων ανήγγειλε επίσημα την πραγματοποίηση της 6ης (σύγχρονης) Νεμεάδας στις 10 με 12 Ιουνίου 2016 στην αρχαία Νεμέα. Τους αγώνες ανήγγειλε ο κ.Άγγελος Δεληβοριάς διευθυντής του Μουσείου Μπενάκη και διαχρονικός υποστηρικτής του έργου του Συλλόγου για την Αναβίωση των Νέμεων Αγώνων και όχι μόνο.
Χαιρετισμό απηύθυναν ο δήμαρχος Νεμέας κ.Κωνσταντίνος Καλαντζής και ο πρόεδρος του Σωματείου «Οφέλτης» κ.Βασίλης Φουρλής. Ο «Οφέλτης» ιδρύθηκε το 2004 με στόχο την υποστήριξη του έργου του καθηγητή Μίλλερ όχι μόνο για την αναβίωση των Νεμέων Αγώνων αλλά και για την αναστήλωση του αρχαίου Ναού του Νεμείου Διός αλλά και της Κρυπτής Εισόδου, που οδηγεί στο αρχαίο στάδιο.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης προβλήθηκε και το ντοκιμαντέρ του Γιάννη Λαπατά «Πέρασμα στην ιστορία» (παραγωγή Imagina), που μέσα από την Νεμεάδα του 2012 προβάλλει το μακροσκελές έργο του καθηγητή Στέφανου Μίλλερ στην αρχαία Νεμέα.
Ο Σύλλογος για την Αναβίωση των Νεμέων Αγώνων είναι απότοκος της σχεδόν τεσσαρακονταετούς ανασκαφικής προσπάθειας του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Μπέρκλεϊ στο πανελλήνιο ιερό του Νεμείου Διός στη Νεμέα και του ενθουσιασμού και της προθυμίας των κατοίκων της Νεμέας, που αισθάνονται ότι μπορούν να συνεισφέρουν μια σημαντική υπηρεσία στο σημερινό κόσμο, λόγω της τύχης του να έχουν ρίζες στη Νεμέα.
Στη Νεμέα οι αρχαίοι Έλληνες πανηγύριζαν αθλητικές θρησκευτικές εορτές, που συναποτελούσαν με εκείνες των Δελφών, της Ισθμίας και της πλέον γνωστής, μέχρι σήμερα, Ολυμπίας, το λεγόμενο κύκλο των ιερών πανελληνίων αγώνων. Σε κάθε έναν από αυτούς τους τέσσερις τόπους, εναλλάξ κάθε χρόνο και για αρκετό χρονικό διάστημα, μια ιερή εκεχειρία ανέστειλε κάθε πόλεμο και κάθε εχθροπραξία και όλοι οι Έλληνες, δήλωναν παρουσία, αναγνωρίζοντας την κοινή ανθρώπινη υπόστασή τους. Αυτή η παρότρυνση για ειρήνη, μολονότι περιοριζόταν σε λίγες μέρες κάθε χρόνο, είναι η πρώτη που εμφανίζεται στην ιστορία της ανθρωπότητας σε διεθνές επίπεδο συστηματικά και τακτικά. Επομένως, οι ιερές αθλητικές πανηγύρεις στη Νεμέα, την Ολυμπία, τους Δελφούς και την Ισθμία είναι οι κατευθείαν πρόγονοι των Ηνωμένων Εθνών και του Ολυμπιακού Κινήματος. Ως εκ τούτου, το αρχαίο στάδιο που αποκαλύφθηκε στη Νεμέα είναι ένα σημαντικό μνημείο, που συνδέεται ιστορικά με αυτούς τους οργανισμούς.
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες έχουν αναδειχθεί σε ένα πολύ ενδιαφέρον και σύνθετο παγκόσμιο γεγονός και αποτελούν σύμβολο των πλέον ευγενών φιλοδοξιών της ανθρώπινης φυλής. Όμως κατέληξαν να αφορούν όλο και λιγότερο σε εκείνους που δεν είναι προικισμένοι για πρωταθλητές. Ο μέσος άνθρωπος, που εμπνέεται από τα μαθήματα ειρήνης των αρχαίων και δελεάζεται από την ιδέα συμμετοχής σε αγώνες, βρίσκει ότι ακόμα και ο ρόλος του θεατή των σύγχρονων Ολυμπιάδων δεν μπορεί να τον ικανοποιήσει.
Στο Σύλλογο για την Αναβίωση των Νεμέων Αγώνων πιστεύουμε ότι υπάρχει πεδίο για τη συμμετοχή του μέσου ανθρώπου σε ένα τέτοιο διεθνές αθλητικό γεγονός, όπου όμως ούτε θα καταγραφούν επιδόσεις, ούτε θα απονεμηθούν μετάλλια. Οι αγώνες δρόμου θα πραγματοποιηθούν κατά φύλο και ηλικία και όσοι συμμετάσχουν θα ανταμειφθούν από την καταπόνηση των γυμνών τους ποδιών πάνω στις ίδιες πέτρες και στο ίδιο χώμα που πάτησαν αρχαία πόδια πριν από 2.300 χρόνια και πλέον.
Η Έκτη Νεμεάδα θα πραγματοποιηθεί στις 10-12 Ιουνίου του 2016. Περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις εγγραφής : www.nemeangames.org
Κωλόπαιδα, όλων των κομμάτων και όλων των αποχρώσεων. Αλωνίζετε 5 ολόκληρα χρόνια πάνω σε κορμιά πολιτών έχοντας κάνει συνειδητά εγκλήματα κατά του λαού σας. Ξεπουλήσατε χώρα, σκοτώσατε κόσμο και νομίζετε ότι επειδή το οξυγόνο λιγοστεύει ότι όλοι θα γονατίσουν για να τους δώσετε ένα ευρώ σαν να ήταν ζήτουλες.
Κωλόπαιδα, πτυχιούχοι της αντιγραφής και διδάκτορες του κώλου, άεργοι αγάμητοι που βρήκατε δουλειά μόνο στο κωλοχανείο της Βουλής κρυμμένοι πίσω από την φούστα της ασυλίας να ψηφίζετε ΝΑΙ σε μνημόνια και μεσοπρόθεσμα, ΝΑΙ στην πουτάνα την Ε.Ε δίνοντας τις συντεταγμένες στα στούκας των τρομοκρατών φεντεραλιστών εταίρων σας να βομβαρδίζουν σπίτια Ελλήνων, νοσοκομεία Ελλήνων, σχολεία Ελλήνων, λιμάνια Ελλήνων, αεροδρόμια Ελλήνων, γη Ελλήνων, παιδιά Ελλήνων, όνειρα Ελλήνων.
Τα τακιμιάσατε όλοι σας στο φινάλε, βάλατε την υπογραφή σας για ένα κοινό μέτωπο υπέρ της Ευρώπης σκίζοντας με αυτόν τον τρόπο το ΟΧΙ που τόλμησε να πει, ακόμα και χωρίς να καταλάβει γιατί το είπε, ο Έλληνας. Παραπλανήσατε έναν λαό με σκοπό να εμφανιστείτε ως εθνικοί σωτήρες όλοι μαζί χωρίς ιδεολογίες και γραμμές να σας χωρίζουν. Να γίνεται όλοι Ένα εναντίον των πολλών.
Κωλόπαιδα. Το μόνο που μένει σταθερό στην Ελλάδα είναι οι δείκτες των αυτοκτονιών και των ανέργων. Ο μόνος δείκτης που ανεβαίνει κατακόρυφα είναι των εξαθλιωμένων και απεγνωσμένων.
Κωλόπαιδα. Που συνειδητά κάνατε τα παιδιά της κατοχής του '40 να στέκονται στα 80 τους στα συσσίτια των ΑΤΜ. Να τους δει το πόπολο και να τρομάξει ότι χωρίς την Ε.Ε θα πέφτουμε στον δρόμο σαν κοτόπουλα.
Κωλόπαιδα. Γεννήματα των Παπανδρέιδων και των Καραμανλέων, των μεταπολεμικών μακελάρηδων των Ελλήνων που νομίζετε ότι η Δημοκρατία είναι στα μέτρα του Γέρου της Τρομοκρατίας του 1944.
Κωλόπαιδα. Μαμμόθρεφτα μέχρι τα 90 σας παραδώσατε έναν λαό για σφαγή για την Μεγάλη Ιδέα των Χιτλέρ, Αντενάουερ, Σμιτ, Ντε Γκολ, Ντ' Εστέν κι όλων των άλλων ναζιστών.
Κωλόπαιδα. Κάνατε την έναρξη του ευρωπαϊκού ναζιστικού φεντεραλισμού πεδίο δράσης στην χώρα που είχε τα περισσότερα θύματα βάση πληθυσμού από το Γ' Ράιχ.
Κωλόπαιδα. Μετατρέψατε το αντίτιμο της εργασίας γενεών σε ευρώ και τώρα ξεστομίζετε ότι αυτές οι γενιές επέλεξαν να ζουν με το αντίτιμο της προδοσίας σας.
Κωλόπαιδα. Οι κιλότες σας έχουν κατέβει μέχρι το αστράγαλο μπροστά σε Γιούνκερ, Μέρκελ και Σουλτς, Σόιμπλε και Σαπέν και το χαίρεστε αφάνταστα. Καλύτερα ευρωπαίες φθηνοπουτάνες, παρά Ελληνίδες με καθαρό κούτελο.
Κωλόπαιδα. Δεκαετίες εκμαυλίζατε έναν λαό εις το όνομα της κοινής ευρωπαϊκής οικογένειας με δήθεν άτοκα δάνεια, με δήθεν ευρωπαϊκές επιδοτήσεις, με δήθεν ανοιχτά σύνορα, με δήθεν προοπτική και την ίδια στιγμή τους κλείνατε την κάνουλα της πραγματικής οικονομίας με Μάαστριχ και κοινές πολιτικές που βύθιζαν τους Έλληνες όλο πιο βαθιά και ύπουλα φέρνοντας τα σημερινά αποτελέσματα.
Κωλόπαιδα. Δίνατε επί δεκαετίες πόντο-πόντο Ελλάδα για να φτάσετε στο σήμερα να ξεπουλήσετε και τον τελευταίο πόντο αξιοπρέπειας.
Κωλόπαιδα. Απειλείτε με τα χαμογελά σας τον ίδιο τον λαό που μαντρώσατε με δόλωμα το χρήμα απειλώντας τον πως θα του στερήσετε ακόμα και την ζωή με capital control σε φάρμακα και παροχές υγείας.
Κωλόπαιδα. Πληρωμένα μέχρι σήμερα από τους εχθρούς για να κάνουν την δουλειά αναίμακτα και πιο αποτελεσματικά απ' ό,τι η Βέρμαχτ και τα σκυλιά που πλήρωναν σε κάθε κράτος της Ευρώπης για το μακέλεμα ανυπότακτων λαών.
Κωλόπαιδα με πλήρη ιστορική αμνησία, με πλήρη συνείδηση για την σφαγή που κάνουν, με πλήρη επίγνωση των πράξεων τους.
Κωλόπαιδα. Σας έβαλαν τα ναζί αφεντικά σας να ξεφτιλίσετε και εκείνο το ΟΧΙ που τους πόνεσε εμπράκτως 75 χρόνια πριν. Τον κλείσατε κι αυτόν τον λογαριασμό. Τι άλλο θα κάνετε για πάρετε το ναζιστικό σας πουρμπουάρ; Μήπως να τυπώσετε και κατοχικό ευρώ όπως οι προγονοί τους κατοχικό νόμισμα; Να βάλετε κουπόνι για ψωμί και γάλα;
Κωλόπαιδα. Κάνατε έναν λαό συμμέτοχο σε έγκλημα, έναν λαό που του ορίζετε την ζωή αντί ενός κωλονομίσματος και συζητάτε με αυτούς που σας λένε μπροστά στα μούτρα για "Σχέδιο ανθρωπιστικής κρίσης για την Ελλάδα" μη και πεινάσουν τα ελληνόπουλα....
Κωλόπαιδα. Σώσατε το τραπεζικό σύστημα των ναζί στήνοντας σε τοίχο εκτελέσεων ακόμα και τους αγέννητους Έλληνες.
Κωλόπαιδα. Άξιοι απόγονοι των σκυφτών πάντα πολιτικών ναζιστόμουτρων προγόνων σας.
Κωλόπαιδα με ξιφολόγχη την ελπίδα και λούγκερ την αξιοπρέπεια. Στην τελική , άντε και γαμηθείτε κωλόπαιδα μαζί με τις οικογένειές σας
Τώρα τα είδαμε όλα ! Αυτός που εξαφάνισε την λίστα Λαγκάρτ θα συμβάλλει και θα μεριμνήσει να πληρώσουν οι φοροφυγάδες της λίστας Λαγκάρτ ! Ναι ναι ! Θα βάλει και τόκους υπερημερίας ! Και πρόστιμο ! Και φυλακή ! Ναι ! Θα τους κλάσει και τα αρχίδια στο τέλος για επιπλέον τιμωρία ... αμ πως ! Εν τω μεταξύ , άρθρο του τρίτου μνημονίου , μειώνει το προσωπικό του ΣΔΟΕ από 740 άτομα σε 240 , καταργεί τις αποφάσεις του και τις μεταφέρει στην Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων και όποιος έλεγχος έχει γίνει (πχ σε ονόματα της λίστας Λαγκάρτ) ακυρώνεται και θεωρείτε πλέον "πληροφοριακό δελτίο"! Να σημειώσουμε πως πρόεδρος της επιτροπής θεσμών και διαφάνειας είναι η τσαλακωμένη Τασία , μαμά των λαθρομεταναστών και του ναι σε όλα του μνημονίου και αντιπρόεδρος ο άνθρωπος που διόρισε το σόι του στη βουλή , Τραγάκης ... Η δικαιοσύνη είναι εδώ ...
Προπομπό ενός μανιφέστου που θα κυκλοφορήσει μέσω του ίντερνετ σε όλη την Ευρώπη με στόχο να γίνει η αφετηρία ενός κινήματος για τη μεγάλη ανατροπή στο τραπεζικό και πολιτικό σύστημα, αποτελεί το βίντεο-μυστήριο, που διοχετεύτηκε χθες, υπό τον τίτλο «Οι 1101 έρχονται», προκαλώντας πλήθος ερωτημάτων για τη στόχευση του.
Ο ίδιος ο πρώην υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης, αποκάλυψε από το Βερολίνο τι υποκρύπτεται πίσω από το περιβόητο βίντεο.
Όπως γράφει στο vima.gr ο ανταποκριτής Νίκος Χειλάς:
«Στην αρχή ήταν ο Λόγος. Όχι ο βιβλικός, αλλά ο σύγχρονος. Και όχι προφορικός, ή γραπτός, αλλά ηλεκτρονικός. To ψηφιακό «κείμενο» ενός μανιφέστου, που θα κυκλοφορήσει μέσω του ίντερνετ σε όλη την Ευρώπη με στόχο να γίνει η αφετηρία ενός κινήματος για τη μεγάλη ανατροπή στο τραπεζικό και πολιτικό σύστημα. Τα κόμματα, ως εθνικά όργανα, δεν θα έχουν καμιά θέση σε αυτό, δεδομένου ότι τα εθνικά κράτη έχουν χάσει τη σημασία τους. Οι πρωταγωνιστές θα είναι οι χρήστες του διαδικτύου, που θα προωθήσουν ένα «Plan B» όχι για την κατάργηση του ευρώ και την επιστροφή στα εθνικά νομίσματα, αλλά για τον εκδημοκρατισμό του κοινού νομίσματος και των πολιτικών θεσμών.
Αυτά και άλλα ενδιαφέροντα έλεγε τη νύχτα της Δευτέρας στο Βερολίνο ο Γιάνης Βαρουφάκης. Η αίθουσα του θεάτρου Volksbühne ήταν κατάμεστη, το ίδιο και οι παράπλευροι χώροι – συνολικά ο αριθμός των θεατών ξεπερνούσε τους 800. Και αυτοί αποθέωσαν τον έλληνα επισκέπτη, που τους το ανταπόδωσε με τη φράση: «Αισθάνομαι σαν στο σπίτι μου στο Βερολίνο».
Αναλυτικά το άρθρο του κ. Χειλά έχει ως εξής:
«Το δημοψήφισμα δεν έγινε για να κερδηθεί αλλά για να χαθεί, για να βρεθεί μία δικαιολογία για την επικείμενη υποταγή. Το πιστεύω πραγματικά» δήλωσε στο γαλλικό περιοδικό «L’Obs» ο πρώην υπουργός Οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης.
Αναφερόμενος στη νύχτα της 5ης Ιουλίου, ο πρώην υπουργός είπε ότι το αποτέλεσμα υπέρ του «όχι» στο δημοψήφισμα δεν ήταν αυτό που ήλπιζε ο Αλέξης Τσίπρας και ότι του είπε πως «είναι ώρα να παραδοθούμε».
«Τη νύχτα του δημοψηφίσματος, όταν το μεγαλειώδες 62% υπέρ του «όχι» έφτασε, ήμουν στον έβδομο ουρανό. Αλλά δεν ήταν το αποτέλεσμα που ευχόταν ο Τσίπρας. Ήταν ξεκάθαρα γραμμένο στο πρόσωπό του. Έτσι, εκείνο το βράδυ μου είπε: Είναι ώρα να παραδοθούμε. Και του απάντησα: Όχι εγώ. Ήταν πολύ φιλικό, πολύ λυπηρό, με μεγάλη τρυφερότητα, ακόμα και αγάπη. Πίστευε ότι η Ελλάδα θα καταστρεφόταν αν συνεχίζαμε. Δεν συμφώνησα μαζί του. Έφυγα» δήλωσε.
Παράλληλα, αναφερόμενος στους Podemos, o κ. Βαρουφάκης εκτίμησε ότι «τους κάναμε μεγάλη ζημιά»:
«Οι Podemos έχουν υποστεί μεγάλη ζημιά εξαιτίας μας. Αλλά τα πάντα είναι συνδεδεμένα: Ένας από τους λόγους για τους οποίους η επίσημη Ευρώπη ήταν απολύτως αποφασισμένη να μας συντρίψει, ήταν η άνοδος των Podemos. Οι Σοσιαλδημοκράτες στη Γερμανία, και αλλού, φοβόταν την επιτυχία μας. Αν είχαμε καταφέρει να επανεκκινήσουμε την ελληνική οικονομία, θα είχαν τελειώσει, όπως το ΠΑΣΟΚ στην Ελλάδα, στο 4%. Έτσι, έπρεπε να μας καταστρέψουν, και το έκαναν».
Γ. Βαρουφάκης: «Plan B για ένα δημοκρατικό ευρώ », δήλωσε στο Βερολίνο
Στην αρχή ήταν ο Λόγος. Όχι ο βιβλικός, αλλά ο σύγχρονος. Και όχι προφορικός, ή γραπτός, αλλά ηλεκτρονικός. To ψηφιακό «κείμενο» ενός μανιφέστου, που θα κυκλοφορήσει μέσω του ίντερνετ σε όλη την Ευρώπη με στόχο να γίνει η αφετηρία ενός κινήματος για τη μεγάλη ανατροπή στο τραπεζικό και πολιτικό σύστημα. Τα κόμματα, ως εθνικά όργανα, δεν θα έχουν καμιά θέση σε αυτό, δεδομένου ότι τα εθνικά κράτη έχουν χάσει τη σημασία τους. Οι πρωταγωνιστές θα είναι οι χρήστες του διαδικτύου, που θα προωθήσουν ένα «Plan B» όχι για την κατάργηση του ευρώ και την επιστροφή στα εθνικά νομίσματα, αλλά για τον εκδημοκρατισμό του κοινού νομίσματος και των πολιτικών θεσμών.
Αυτά και άλλα ενδιαφέροντα έλεγε τη νύχτα της Δευτέρας στο Βερολίνο ο Γιάνης Βαρουφάκης. Η αίθουσα του θεάτρου Volksbühne ήταν κατάμεστη, το ίδιο και οι παράπλευροι χώροι – συνολικά ο αριθμός των θεατών ξεπερνούσε τους 800. Και αυτοί αποθέωσαν τον έλληνα επισκέπτη, που τους το ανταπόδωσε με τη φράση: «Αισθάνομαι σαν στο σπίτι μου στο Βερολίνο».
Στις συχνές πλέον εμφανίσεις του πρώην υπουργού οικονομικών τελευταία στην Ευρώπη συμβαίνει συνήθως το εξής: Ο παρουσιαστής ανοίγει το πρόγραμμα με ένα «εύρημα»: την πρόταξη ορισμένων στερεοτύπων για τον «Jianni», όπως «σταρ», «νέος Τσε Γκουεβάρα», «ο πιο μισητός, αλλά και ο πιο αγαπητός υπουργός οικονομικών της Ευρώπης», «ο άνθρωπος με το παρατεταμένο μεσαίο δάκτυλο» και πάει λέγοντας. Αυτό αποβλέπει προφανώς στο να δώσει στη διοργάνωση μια σκανδαλιστική νότα, αλλά και να δοκιμάσει τις αντοχές του θιγομένου. Έτσι το έκανε και ο γάλλος συγγραφέας Γκιγιόμ Παολί, που ήταν ο οικοδεσπότης στη Volksbühne. Ο κ.Βαρουφάκης τον άκουγε χαμογελώντας. «Ευχαριστώ για τις ωραίες σας υπομνήσεις» του είπε στο τέλος ειρωνικά. «Δεν τα λέω εγώ, τα λένε άλλοι» δικαιολογήθηκε εκείνος. «Ναι αλλά εσείς τα επαναλαμβάνετε» ανταπάντησε ο «Γιάννης». Ο κ.Παολί δεν έδειχνε πλέον ευτυχής με το εύρημα του.
Η συζήτηση που κατά μεγάλα διαστήματα ήταν μονόλογος – οι δυο άλλοι συνομιλητές, ο κροάτης φιλόσοφος Σρέσκο Χόρβατ και ο ιταλός σημειολόγος Φράνκο «Μπίφο» Μπεράρντι έπαιζαν μάλλον δευτερεύοντα ρόλο – συνοδεύθηκε από μερικές απροσδόκητες αποκαλύψεις. Ιδιαίτερη εντύπωση έκανε εκείνη για το επισήμως (νομικά και θεσμικά) μη υπάρχον, αλλά στην πράξη παντοδύναμο Eurogroup.
«Μια και βρισκόμαστε σε θέατρο, ας αρχίσουμε με την χορογραφία του Eurogroup» είπε περιγράφοντας την εσωτερική λειτουργία του οργάνου. Οι παρευρισκόμενοι στις συνεδριάσεις, συνέχισε, κάθονται γύρω από ένα μακρόχρονο τραπέζι. Στο ένα στενό άκρο κάθεται ο πρόεδρος του Eurogroup Γιερόεν Ντάισελμπουργκ έχοντας δίπλα του τον αντιπρόεδρο και «σκοτεινό πρόσωπο» του οργάνου, τον αυστριακό Τόμας Βίζερ, στην απέναντι άκρη ο πρόεδρος της ΕΚΤ Μάριο Ντράγκι, και στην τρίτη πλευρά του τραπεζιού οι εκπρόσωποι του ΔΝΤ (Κριστίνα Λαγκάρντ, ή Πωλ Τόμπσον), της Κομισιόν (Πιερ Μοσκοβισί), κλπ. Οι υποτιθέμενοι πρωταγωνιστές του Eurogroup, οι υπουργοί οικονομικών των χωρών-μελών, στριμώχνονται κυρίως στην τέταρτη πλευρά. Ανάλογη είναι και η σειρά των ομιλητών: Πρώτος είναι ο κ.Ντάισελμπλουμ, δεύτερος ο κ.Ντράγκι, τρίτη η κ.Λαγκάρντ, τέταρτος ο κ.Μοσκοβισί – και τελευταίοι και καταϊδρωμένοι οι υπουργοί οικονομικών. «Οι τελευταίοι δεν έχουν σχεδόν τίποτα να πουν, επειδή η τρόικα δεν τους παρέχει έγκαιρα επαρκείς πληροφορίες. Ο μόνος που δείχνει να έχει εσωτερική πληροφόρηση και μπορεί να παίρνει μέρος στο διάλογο, είναι ο Σόιμπλε. Οι αποφάσεις για την Ελλάδα και τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες λαμβάνονται έτσι ουσιαστικά από τους μη δημοκρατικά νομιμοποιημένους ευρωπαϊκούς θεσμούς, από έναν μη ευρωπαϊκό: το ΔΝΤ, και από τους γραφειοκράτες των Βρυξελλών. Το μόνο που κάνουν οι υπουργοί είναι να δημοσιοποιούν κατόπιν τις αποφάσεις με μια ανακοίνωση».
Ο Γιάνης Βαρουφάκης είπε πολλά άλλα.
Είπε: «Είμαι ασυνεπής μαρξιστής».
Είπε: «Στο „Plan B“ δεν θα έχει καμιά θέση η Κεντρική Επιτροπή».
Είπε: «Το ευρώ πρέπει να μείνει. Διαφορετικά θα επιστρέψουν οι εθνικισμοί στην Ευρώπη.
Είπε: «Η ελληνική ολιγαρχία είναι πολύ πιο δηλητηριώδης από την ευρωπαϊκή».
Είπε: «Αντί στις τράπεζες, η ΕΚΤ να στέλνει επιταγές στους φτωχούς».
Είπε: «Από το δάνειο του πρώτου μνημονίου πήγε μόνο το 9% στον ελληνικό προϋπολογισμό. Από το δάνειο του τρίτου μνημονίου 0%, επαναλαμβάνω μηδέν».
Είπε: «Ο μοναδικός λόγος που ζει ακόμη η ευρωζώνη είναι ο Μάριο Ντράγκι – λόγω των τεράστιων δανείων που έδωσε στις τράπεζες».
Είπε: «Ο Μπρούνο Κράισκυ και ο Βίλι Μπραντ διαπραγματεύονταν με τους επιχειρηματίες για την αναδιανομή του πραγματικού πλούτου. Οι σημερινοί Σοσιαλδημοκράτες έχουν υποταχθεί στο χρηματιστικό κεφάλαιο και χρηματοδοτούν το κοινωνικό κράτος όχι μέσω της αναδιανομής, αλλά με δάνεια».
Αυτό που δεν είπε ήταν γιατί παραβλέπει την αξία των κινημάτων σε εθνικό και τοπικό επίπεδο και αντί να προσπαθεί να τα συνδέσει με εκείνα εντός του διαδικτύου, τα αφήνει εντελώς από έξω – κάτι που δίνει και στο δικό «Plan B» απολιτικό χαρακτήρα.
Όμως και εκείνα που έλεγε έφταναν για να διατηρήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού. Το πιο εντυπωσιακό ήταν εκείνο που σχετίζεται με την ανάπτυξη νέων επαναστατικών τεχνολογιών και την σύντομα αναμενόμενη κατασκευή μηχανών από τις ίδιες τις μηχανές.
«Η ανθρωπότητα βρίσκεται σε σταυροδρόμι» είπε. «Ή θα πάρει το δρόμο της ουτοπίας, κατά το πρότυπο του Star Trek, θέτοντας στην υπηρεσία της τις αυτοπαραγόμενες μηχανές. Ή, τον δρόμο της δυστοπίας, κατά το παράδειγμα της Matrix, μπαίνοντας η ίδια στην υπηρεσία των μηχανών». Η ουτοπία, πρόσθεσε, μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο αν οι άνθρωποι συντρίψουν προηγουμένως τη δύναμη των πολυεθνικών.
Το τελευταίο, και πιο προσωπικό στοιχείο της ομιλίας του, το κράτησε βέβαια ο κ.Βαρουφάκης για το τέλος. Ο λόγος ήταν για την πρώτη επίσκεψή του, ως υπουργός, στον κ.Ντράγκι στη Φρανκφούρτη. «Με συνόδευαν παντού πέντε φρουροί, που ήταν πολύ ευγενικοί, αλλά εντελώς αμίλητοι» διηγήθηκε. Το ίδιο, συνέχισε, συνέβη και όταν έφυγε από εκεί για να πάρει το αεροπλάνο που θα τον έφερνε στο Βερολίνο για να συναντήσει τον κ.Σόιμπλε. Η ίδια στενή παρακολούθηση, ακόμα και όταν πήγαινε στην τουαλέτα, η ίδια μουγκαμάρα. Μέχρι τη στιγμή που ήταν να μπει στην είσοδο της αίθουσας αναχωρήσεων. «Τότε, η Σφίγγα, ο επικεφαλής της φρουράς, μίλησε. „Θέλω να σας ευχαριστήσω γι αυτό που κάνετε“ μου είπε. „Μας κάνει κι εμάς πιο ελεύθερους“».
Το χειροκρότημα στην αίθουσα έδειχνε, ότι έτσι περίπου το έβλεπαν και οι ακροατές του.