ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΑΣΤΑΚΟΥ
Στις αρχές της Άνοιξης κορυφαίοι κυβερνητικοί παράγοντες, όπως ο Παμπούκης και η Κατσέλη, πηγαινοέρχονταν στο Κατάρ και το Αμπού Ντάμπι για να εξασφαλίσουν συνεργασία με τους σεΐχηδες στο λιμάνι του Αστακού και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Από κοντά και ο αδελφός του πρωθυπουργού, Νίκος Παπανδρέου, που συνομιλούσε απευθείας με τον παλαιό φίλο του πατέρα του, Τζορτζ Χάλακ, ο οποίος είχε βαλθεί να πείσει τους Άραβες να ρίξουν λεφτά στην Ελλάδα.….
Τρία εως πέντε δις στον Αστακό κι άλλα τόσα στον Σκαραμαγκά για την εξαγορά του μεριδίου των Γερμανών. Τόσα υπολόγιζε η κυβέρνηση. Πέντε μήνες μετά, τα σχέδια οδηγούνται σε οριστικό ναυάγιο, οι Αιτωλοακαρνάνες καταγγέλλουν την κυβέρνηση, ότι τους κορόιδεψε και οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία ετοιμάζουν απεργίες αντιμετωπίζοντας εκ νέου το φάσμα της ανεργίας και της στάσης των πληρωμών.
Η επένδυση του Αστακού
Κι ενώ στην αρχή οι εκπρόσωποι του κρατικού επενδυτικού fund του Κατάρ έλεγαν ότι θα υποστηρίξουν τη λειτουργία μονάδων παραγωγής υγροποιημένου αερίου και ηλεκτροπαραγωγής, τελικά αποκαλύπτεται, ότι στις προθέσεις τους είναι η κατασκευή μονάδας επεξεργασίας του καυσίμου LPG, το οποίο είναι εξόχως ρυπογόνο και ήδη η κυβέρνηση της χώρας αυτής καλείται από τον επόμενο χρόνο να πληρώσει μεγάλα πρόστιμα για τη ρύπανση του περιβάλλοντος. Επίσης οι υποσχέσεις για «χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας» έμειναν στα λόγια, καθώς σύμφωνα με το οργανόγραμμα που περιήλθε σε γνώση των δημοτών του Αστακού, δεν θα υπερβαίνουν τις 140. Σημειώνεται πως το μοναδικό ιδιωτικό λιμάνι της χώρας, ενταγμένο ήδη από το καλοκαίρι του 2007 στο Εθνικό Σύστημα Λιμένων και με άδεια εκτελωνισμού, έχει περάσει από τις αρχές του 2008 υπό τον έλεγχο των Alpha Bank, Τράπεζα Πειραιώς και Emporiki Bank, στο πλαίσιο σχετικής συμφωνίας με την ΑΕΓΕΚ για τη ρύθμιση μέρους των χρεών της. Όπως τότε είχε ανακοινωθεί, η ΑΕΓΕΚ συμφώνησε για τη μεταβίβαση των εταιρειών Αστακός terminal Α.Ε (η ιδιοκτήτρια τηςΝΑΒΙΠΕ) και akarportΑ.Ε. (η εταιρεία-διαχειρίστρια), στις πιστώτριες τράπεζες έναντι 125 εκατ. ευρώ.
Η συγκεκριμένη ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ. είναι σήμερα η μοναδική στη χώρα βιομηχανική περιοχή που έχει χαρακτηρισθεί ως Ελεύθερη Ζώνη και διαθέτει λιμενικές εγκαταστάσεις στον κόλπο του Πλατυγιαλίου, 7 χλμ. νότια του Αστακού, οι οποίες κατασκευάστηκαν από την ΕΤΒΑ και αναγνωρίστηκαν ως ελεύθερη ζώνη το 1990. Έπειτα από διεθνή διαγωνισμό, η εταιρεία-ιδιοκτήτρια πέρασε στον έλεγχο της ΑΕΓΕΚ (και της εταιρείας Μέτων, την οποία αργότερα απορρόφησε) και σήμερα ανήκει σε εταιρεία συμμετοχών των τριών τραπεζών. Ποσοστό διαθέτει και η ΣΥΜΕΤ, εταιρεία συμφερόντων του Β. Κουτσή (πρώην προέδρου του ΟΛΠ την περίοδο 1989-1993), που στο παρελθόν κατέθεσε πρόταση η οποία όμως δεν ευδοκίμησε για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου. Η θέση του λιμανιού και της Βιομηχανικής περιοχής στο Πλατυγιάλι του Αστακού θεωρείται ως στρατηγικής εμπορικής σημασίας, καθώς βρίσκεται στο μέσον της διαδρομής από τα μεγάλα λιμάνια δυτικής Μεσογείου και της Αδριατικής προς τη Διώρυγα του Σουέζ και τον Εύξεινο Πόντο. Τα τελευταία χρόνια επιδιώχθηκε να αποτελέσει μεγάλη εμπορευματική πύλη στα δυτικά της χώρας, προσφέροντας υπηρεσίες 3ΡL υψηλού επιπέδου. Η κυβέρνηση του Κατάρ έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για τον Αστακό από το 2008, αλλά η προηγούμενη κυβέρνηση Καραμανλή, απέρριπτε τα σχέδια της βλέποντας ότι πίσω από τα πολλά πετροδολάρια κρύβονται άλλες επιδιώξεις, όπως η μεταφορά όπλων από τις ΗΠΑ σε χώρες της Μέσης Ανατολής και του Ισραήλ. Μάλλον τυχαία δεν πρέπει να θεωρείται η πρόσφατη επίσκεψη του πρωθυπουργού στο Ισραήλ, η οποία θα συνοδευτεί τις επόμενες ημέρες με ανακοινώσεις άλλου αραβικού fund για τον Αστακό σε περίπτωση που οι σεΐχηδες του Κατάρ εγκαταλείψουν τα σχέδια τους
0 αναγνώστες άφησαν σχόλιο:
Δημοσίευση σχολίου