Και η κατάδυση αρχαιοελληνικό άθλημα ; Καταραμένε Έλληνα !

Παρασκευή 21 Ιανουαρίου 2011

star
Ο «βουτηχτής» πηδά στο νερό από ψηλή τεχνη-
τή εξέδρα, (Paestum Museo).

Κατά κόρον έχει λεχθεί και ακούγεται κατά τις αναμεταδόσεις των Ολυμπιακών αθλημάτων ότι το αγώνισμα των καταδύσεων ήταν άγνωστο στην αρχαία Ελλάδα και ότι αυτό εφευρέθη και εισήχθη από τους Αμερικάνους  ως Ολυμπιακό αγώνισμα . Αναμφίβολα δεν ήταν Ολυμπιακό αγώνισμα στην αρχαία Ελλάδα , αφού δεν αναφέρεται από τους αρχαίους συγγραφείς . Όμως το ότι ήταν άγνωστο στην αρχαία Ελλάδα αποτελεί κακοήθη ανακρίβεια .


Αυτό αποδεικνύεται από μία νωπογραφία-τοιχογραφία στην Ποσειδωνία (7ος π.Χ. αιωνας, μία Ελληνική αποικία στην κάτω Ιταλία ), που ονομάστηκε "ο τάφος του βουτηχτού" .


Η παράσταση αυτή κοσμούσε το σκέπασμα του τάφου . Όπως μπορεί να διαπιστώσει κανείς , δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει από τις σύγχρονες εγκαταστάσεις ούτε ο αθλητής από την τεχνική των σημερινών καταδύσεων, αρκεί να υπολογίσει πως προηγείται κατα 2500 χρόνια !


Είχε δίκιο ο  Φρήντριχ Σίλλερ που έγραψε στον "Ύμνο στον Έλληνα"
 
Καταραμένε Έλληνα.
Όπου να γυρίσω την σκέψη μου, όπου και να στρέψω την ψυχή μου,
μπροστά μου  σε βρίσκω.
Τέχνη λαχταρώ, Ποίηση, Θέατρο, Αρχιτεκτονική?
εσύ μπροστά, πρώτος και αξεπέραστος.
Επιστήμη αναζητώ, Μαθηματικά, Φιλοσοφία, Ιατρική? 
κορυφαίος και ανυπέρβλητος.
Για Δημοκρατία διψώ, Ισονομία και Ισότητα?εσύ μπροστά μου, 
ασυναγώνιστος κι ανεπισκίαστος.
Καταραμένε Έλληνα, καταραμένη Γνώση... 
Γιατί να σε αγγίξω;
Για να αισθανθώ πόσο μικρός είμαι,
ασήμαντος, μηδαμινός;
Γιατί δεν με αφήνεις στην δυστυχία μου και στην ανεμελιά μου;

star

0 αναγνώστες άφησαν σχόλιο: