Παραχαραξη αρχαιων κειμενων απο τους αντιγραφεις μοναχους

Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2009

star



Ο ορισμος του Αριστοτελη για την κωμωδια οπως μας τον μετεφεραν οι αντιγραφεις μοναχοι :

Κωμῳδία ἐστίν, ὥσπερ εἴπομεν, μίμησις φαυλοτέρων μέν, οὐ μέντοι κατὰ πᾶσαν κακίαν ἀλλὰ τοῦ αἰσχροῦ ἐστι τὸ γελοῖον μόριον. Τὸ γὰρ γελοῖόν ἐστιν ἁμάρτημά τι καὶ αἶσχος ἀνώδυνον καὶ οὐ φθαρτικόν, οἷον εὐθὺς τὸ γελοῖον πρόσωπον αἰσχρόν τι καὶ διεστραμμένον ἄνευ ὀδύνης
δηλαδη :
Η δε κωμωδια ,οπως ειπαμε, ειναι μιμηση των πιο χυδαιων
καταστασεων αφ’ ενος (οχι βεβαια ολης συνολικα της κακοηθειας), αλλα το κωμικον
ειναι μερος του αισχρου. Γιατι το κωμικον ειναι καποιο σφαλμα και αισχος (αλλα)
ανωδυνο και μη καταστροφικο , οπως λογου χαριν το κωμικο προσωπειο, που ειναι
φρικτο και στρεβλωμενο χωρις πονο.


Ομως το 1935 βρεθηκε ενας παπυρος [Codex Tractatus Coislinianus 120] που λεει τα εξης :


Κωμῳδία ἐστὶ μίμησις πράξεως γελοίας καὶ ἀμοίρου, μεγέθους τελείου <ἡδυσμένῳ λόγῳ> χωρὶς ἑκάστῳ τῶν μορίων ἐν τοῖς εἴδεσι, δρώντων καὶ <οὐ> δι’ ἀπαγγελίας, δι’ ἡδονῆς καὶ γέλωτος περαίνουσα τὴν τῶν τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν.
δηλαδη :
Η κωμωδια ειναι μιμηση μιας ιστοριας αστειας και με ατυχη (γεγονοτα), μεγεθους τελειου ,με εξυπνους διαλογους, κωμικες φρασεις ,διανθισμενες σε ολα τα μερη της, με δραση των τυπων και οχι με απαγγελια και που μεσα σε ευφροσυνη και γελια, ολοκληρωνει την καθαρση ολων αυτων των παθηματων.


Αυτος ειναι ο γνησιος ορισμος του Αριστοτελη , οπου υπαρχει σαφηνεια στο κειμενο, και μιλα με σεβασμο και θαυμασμο για την επιδραση που εχει κωμωδια στον χαρακτηρα του ανθρωπου και εν τελει της κοινωνιας , σε αντιθεση βεβαια με το εμβολιμο κειμενο των αντιγραφεων μοναχων . Ειναι μια απο τις πολλες αποδειξεις μεθοδευμενης λαθροχειριας των δηθεν διασωστων της αρχαιας Ελληνικης γραμματειας .



Αρχική σελίδα
star

0 αναγνώστες άφησαν σχόλιο: